Consell Comarcal de l'Anoia · Plaça de Sant. Miquel, 5 · 08700 Igualada · Tel. 93 805 15 85

Portal de l’empleat

El Consell Comarcal comença el pas cap a l’administració electrònica dels ajuntaments de l’Anoia

26 de Novembre de 2019

El Consell Comarcal de l’Anoia ha fet el primer pas per fer realitat l’administració electrònica a la comarca. L’ens ofereix un conjunt d’eines informàtiques i mètodes administratius per donar suport a la gestió diària dels ajuntaments gràcies al suport ofert pels serveis de l’administració digital de la Diputació de Barcelona.

La jornada d’inici de la formació de l’administració electrònica on hi ha assistit alcaldes, regidors i tècnics, l’ha inaugurat el vicepresident primer del Consell Comarcal, Jordi Cuadras, que ha destacat el pas endavant que fan els municipis de la comarca que s’han adherit al programa: “De moment hi ha apuntats 12 municipis i durant l’any que ve en formarem 13 més, amb el que englobarem el conjunt de la comarca, ja que els municipis més grans segueixen una altra dinàmica. Des del Consell ja oferim el servei tècnic d’informàtica a molts municipis i el pas a l’administració electrònica és un salt endavant pel que fa a l’atenció ciutadana i al funcionament intern de cada Ajuntament. Per això el fem i l’oferim. A més també és una eina que permetrà estalviar paper i altres recursos”.

El suport al servei de transformació digital SeTDIBA va més enllà de posar tecnologia a l’abast dels ens locals i prou, si no que consisteix a implementar el model e-SET, creat i definit pel Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC) i impulsat per la Diputació de Barcelona amb la coordinació del Consell Comarcal, en el cas de l’Anoia, per al seu desenvolupament. L’e-SET consisteix en un conjunt d’instruccions i mètodes per gestionar els documents, els expedients i les tasques que es deriven de la gestió diària d’un ajuntament de reduïda dimensió organitzativa.

Els serveis de suport SeTDIBA també ofereixen implantar de forma progressiva les noves eines tecnològiques -registre i gestor d’expedients electrònics-, amb els recursos ja oferts per la Diputació de Barcelona i els del Consorci AOC. Aquest projecte s’implantarà a diferents ritmes a la comarca de l’Anoia: un primer conjunt de 12 ajuntaments seran els que implantaran el nou model acompanyats per consultors externs i amb el suport del Consell Comarcal.

Last modified: 26 de Novembre de 2019