El Consell Comarcal de l’Anoia, conjuntament amb els ajuntaments d’Igualada, Masquefa, Vilanova del Camí i Calaf, impulsa una nova programació de formacions pensades per ajudar persones emprenedores, professionals autònoms i empreses a fer créixer els seus projectes.

Aquestes accions formatives s’emmarquen dins dels Centres Locals de Serveis a les Empreses (CLSE) de la Diputació de Barcelona i tenen com a objectiu oferir eines pràctiques, coneixements actualitzats i recursos útils per millorar la competitivitat i impulsar nous negocis al territori.

Les sessions es duran a terme al llarg de tot el 2026 i tractaran temes clau per al món empresarial actual, com la intel·ligència artificial, la digitalització, la fiscalitat, la creativitat, el networking o els models cooperatius. Les inscripcions ja estan obertes i es podran fer durant tot l’any.

Entre les propostes destacades hi ha:

• “Com funciona una cooperativa? Tot el que necessites saber a nivell jurídic i laboral” (28 de maig a IG-Nova Tecnoespai d’Igualada), per conèixer els aspectes legals i organitzatius d’aquest model empresarial.

• “Creativitat amb intel·ligència artificial per innovar” (1 i 8 de juny al CTC de Masquefa), orientada a descobrir eines digitals per potenciar idees i projectes.

• “Més de 10 oportunitats innovadores per a la teva empresa amb IA” (12 i 19 de juny a IG-Nova Tecnoespai), centrada en aplicacions reals de la intel·ligència artificial als negocis.

• “Accions que funcionen: networking per potenciar les sinergies locals” (6 de juliol al CTC de Masquefa), una sessió per crear contactes i generar oportunitats de col·laboració.

• “Digitalitza el teu negoci i triomfa!” (1 i 8 d’octubre a Igualada), enfocada a ajudar emprenedors i empreses a fer el salt digital.

• “Aspectes fiscals i comptables que les persones autònomes han de conèixer” (octubre, presencial i online), amb eines pràctiques per gestionar millor el negoci.

• “Crea dissenys visuals impactants i aprèn a viralitzar-los a través de Pinterest Business” (20 de novembre a Igualada), dedicada al màrqueting digital i la comunicació visual.

Les persones interessades poden consultar tota la programació i inscriure’s a través dels canals habituals dels CLSE participants.

Aquestes iniciatives reforcen el compromís de les administracions locals per donar suport a l’emprenedoria, fomentar la innovació i generar noves oportunitats econòmiques a la comarca.

Amb el suport del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya.

Close Search Window