Cal que tingueu en compte
Informeu-vos de les característiques i dels detalls del viatge i demaneu que aquesta informació consti per escrit: els horaris, els possibles enllaços, els mitjans de transport, la categoria dels hotels, si necessitareu visat o passaport, la garantia, etc.
Llegiu molt bé el contracte i les condicions (mirant que inclogui tot el que hàgiu pactat expressament) abans de signar o d’acceptar i conserveu justificants de tots els pagaments que feu.
Sempre que estigui informat en les condicions, l’empresa us pot demanar el pagament per avançat o una quantitat en concepte de dipòsit –que us hauran de restar del preu final–. Conserveu justificants de tots els abonaments que feu.
Les agències de viatge estan obligades a tenir una garantia que, en cas d’insolvència, permeti executar correctament el viatge fins que finalitzi i reemborsar tots els pagaments que hagin fet els viatgers.
En cas que sorgeixi alguna incidència, demaneu el full oficial de reclamació a l’establiment o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d’incidència, burofax, etc.). Si passat un mes no han respost o la resposta no és satisfactòria, contacteu amb l’Oficina del Consumidor més pròxima.
Tanmateix, si teniu una incidència en la qual hi ha indicis d’estafa o engany deliberat, cal que denuncieu els fets davant de la policia (Mossos) i us adreceu a la via judicial.
Last modified: 6 maig, 2025