Consell Comarcal de l'Anoia · Plaça de Sant. Miquel, 5 · 08700 Igualada · Tel. 93 805 15 85

Portal de l’empleat

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor de l’Anoia informa de diferents recomanacions i consells a seguir abans de contractar serveis relacionats amb un viatge

6 maig, 2025

Cal que tingueu en compte

Informeu-vos de les característiques i dels detalls del viatge i demaneu que aquesta informació consti per escrit: els horaris, els possibles enllaços, els mitjans de transport, la categoria dels hotels, si necessitareu visat o passaport, la garantia, etc.

Llegiu molt bé el contracte i les condicions (mirant que inclogui tot el que hàgiu pactat expressament) abans de signar o d’acceptar i conserveu justificants de tots els pagaments que feu.

Sempre que estigui informat en les condicions, l’empresa us pot demanar el pagament per avançat o una quantitat en concepte de dipòsit –que us hauran de restar del preu final–. Conserveu justificants de tots els abonaments que feu.

Les agències de viatge estan obligades a tenir una garantia que, en cas d’insolvència, permeti executar correctament el viatge fins que finalitzi i reemborsar tots els pagaments que hagin fet els viatgers. 

En cas que sorgeixi alguna incidència, demaneu el full oficial de reclamació a l’establiment o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d’incidència, burofax, etc.). Si passat un mes no han respost o la resposta no és satisfactòria, contacteu amb l’Oficina del Consumidor més pròxima.

Tanmateix, si teniu una incidència en la qual hi ha indicis d’estafa o engany deliberat, cal que denuncieu els fets davant de la policia (Mossos) i us adreceu a la via judicial. 

Last modified: 6 maig, 2025