Consell Comarcal de l'Anoia · Plaça de Sant. Miquel, 5 · 08700 Igualada · Tel. 93 805 15 85

Portal de l’empleat

L’Oficina d’Acompanyament Digital del Consell Comarcal de l’Anoia dona suport les famílies en la tramitació dels ajuts individuals de menjador 

23 de maig de 2022

Una cinquantena de famílies s’han pogut beneficiar d’aquesta assistència, gràcies a la prestació dels serveis de l’oficina en 7 centres escolars de la comarca

L'Oficina d'Acompanyament Digital del Consell Comarcal de l'Anoia, en col·laboració amb el departament d'Ensenyament del mateix ens, s'ha traslladat recentment a diferents centres escolars de la comarca per donar suport a les famílies en la tramitació dels ajuts individuals de menjador. Aquesta és la primera vegada que es porta a terme aquesta iniciativa i ha facilitat les gestions a moltes famílies.

El vicepresident primer del Consell Comarcal, Jordi Cuadras, explica que “el canvi de criteris per part de la Generalitat, ja el curs passat, no permetia que els mateixos centres o les AFAs ajudessin les famílies en la tramitació i, per això, des del Consell hem considerat indispensable activar un recurs institucional que acompanyi aquelles persones que ho necessitin al llarg del procés”. Afegeix que “això ha estat possible gràcies a l’Oficina d’Acompanyament Digital de l’Anoia, que tenim al Consell Comarcal per fer front a la bretxa digital, ja sigui per aquest tema o per qualsevol altre”.

En total han estat 7 les escoles de l’Anoia que han rebut el servei en base els criteris estudiats pel Consell: l’Escola Gabriel Castellà i Reich i la Jesús Maria d'Igualada, l’Escola Creixà i Herois del Bruc del municipi de Piera i l’Escola Marquès de la Pobla a Capellades. A Santa Margarida de Montbui es van concentrar les atencions a les famílies de les escoles García Lorca i Antoni Gaudí a l’edifici de La Vinícola. 

En total, s'han atès unes 50 famílies, que han pogut completar el tràmit d'alta inicial o renovació de l'ajut individual de menjador. D’entre els aprenentatges que més s'han treballat durant les intervencions, destaquen la signatura digital de documents amb el mòbil, la digitalització de documentació i la formalització de sol·licituds telemàtiques. 

La consellera d’Ensenyament, Carme Zaragoza, recorda que “des de la nostra àrea actualitzem i adaptem constantment els nostres recursos per a donar resposta a les necessitats i a les dificultats que puguin tenir les famílies anoienques; aquesta experiència d’acompanyament in situ als centres per a la gestió de tràmits ha donat molt bon resultat i seguirem estudiant com donar més i millors serveis en aquest àmbit”.

L’Oficina d’Acompanyament Digital de l’Anoia és un servei que el Consell Comarcal va crear al mes de setembre i atén tothom qui necessiti fer un tràmit virtual i no disposi de les eines o els coneixements per fer-ho. Només cal demanar cita prèvia trucant o enviant un missatge de WhatsApp al número 610 280 811. Aquest recurs de suport a la ciutadania compta amb el suport de la Diputació de Barcelona.

Last modified: 23 de maig de 2022