El Consell Comarcal de l’Anoia, a través de l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC), treballa per garantir els drets de les persones consumidores i usuàries de serveis de la comarca. L’OCIC ofereix un servei gratuït i proper que, amb cita prèvia, assessora i acompanya tant la ciutadania com els establiments en l’àmbit del consum.
Segons el conseller de Consum, Jordi Servitje, “la nostra voluntat és que cap ciutadà o empresa de la comarca se senti desemparat davant d’un problema de consum. Estem a disposició de tothom per ajudar a resoldre qualsevol qüestió relacionada amb el consum i contribuir a una societat més informada i protegida”.
Un servei amb impacte directe a la comarca
Durant l’any passat, l’OCIC va realitzar un total de 3.385 atencions, incloent consultes, reclamacions i mediacions. D’aquestes, es van registrar 1.854 consultes, 1.141 reclamacions i 370 mediacions, de les quals 185 van acabar amb un acord satisfactori gràcies a la intervenció d’aquest Servei. A més, a través de la Junta Arbitral de Consum de Catalunya es van resoldre 20 casos, consolidant aquest mecanisme com una via extrajudicial, imparcial i executiu de resolució de conflictes. Els àmbits amb més incidències continuen sent el sector de la llum, que representa un 26% de les reclamacions, seguit de les telecomunicacions i el sector financer, amb un 12% cadascun.
Atenció personalitzada i itinerant
L’oficina està ubicada a la plaça Sant Miquel, 5, d’Igualada, però també ofereix un servei itinerant, desplaçant tècnics als ajuntaments que ho sol·licitin. Així, s’assegura que totes les persones consumidores de la comarca tinguin accés al servei, visquin on visquin.
“La proximitat és un dels nostres valors essencials. Volem que la ciutadania de la comarca sàpiga que pot comptar amb nosaltres, ja sigui a Igualada o al seu municipi, per resoldre dubtes, presentar reclamacions o simplement informar-se dels seus drets i deures”, destaca Servitje.
Formació i consum responsable
Més enllà de l’atenció directa, l’OCIC treballa per a la formació i sensibilització en matèria de consum. A través de xerrades, seminaris i tallers, es promouen valors com el consum responsable i la prevenció de males pràctiques comercials. Aquestes activitats s’adrecen tant a empreses i establiments com a escoles i col·lectius específics, com la gent gran.
“Educar en el consum és clau per contribuir a fer una societat més informada i protegida. Quan els infants reben educació en consum des de petits, desenvolupen pensament crític, responsabilitat social i hàbits sostenibles que els preparen per ser ciutadans conscients i autònoms en un món cada cop més complex” , afirma el conseller.
Un compromís ferm amb el territori
Amb aquests serveis, el Consell Comarcal de l’Anoia reafirma el seu compromís amb la ciutadania i el teixit empresarial del territori, consolidant l’OCIC com un aliat imprescindible per garantir una millor atenció i seguretat per a tothom. En aquest sentit, informa i assessora els establiments comercials sobre els requisits i obligacions que han de complir en les seves relacions de consum.
Com contactar amb l’OCIC
L’OCIC del Consell Comarcal de l’Anoia és un recurs gratuït que ofereix atenció presencial, prèvia cita concertada. Per contactar-hi i demanar cita cal trucar al 93 805 15 85 o bé per correu-e a consum@anoia.cat.
Last modified: 6 octubre, 2025