Planteja situacions en què els consumidors poden fer petits canvis beneficiosos per a tots
El Parc Agrari de la Conca d’Òdena ha iniciat abans de les festes de Nadal una campanya de comunicació en què fomenta el consum dels productes del comerç de proximitat, dins del projecte ‘El model agroalimentari i de consum a la Conca d'Òdena. L’objectiu és conscienciar la població de la Conca d’Òdena sobre la realitat del model de producció agroalimentari i de consum majoritari i dels seus problemes i fomentar una societat conscient i crítica.
La campanya planteja algunes de les situacions en què es pot millorar com a consumidors i evidencia la necessitat de buscar solucions. Mitjançant una sèrie de petites píndoles que mostren decisions que es prenen quotidianament, encara més durant les festes nadalenques, i amb un to informal i amb ironia, apel·lant a la reflexió per part del consumidor, sense imposicions imperatives. Petits gestos ens els hàbits individuals que poden suposar una petita aportació per ajudar a millorar la situació global.
El projecte, que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, té com a objectiu general fomentar que els ciutadans siguin conscients del model agroalimentari i de consum globalitzat que actualment domina el planeta, i de totes les seves externalitats. Així, vol que es puguin plantejar alternatives que posin de relleu la importància del territori i del model econòmic que es pot desenvolupar entorn al sector primari per tal d'avançar vers un model agroalimentari de proximitat, més sostenible, resilient, saludable i que contribueixi a mitigar els efectes del canvi climàtic, tant a nivell local com global.
Last modified: 15 de desembre de 2021