En el marc de la primera fase, un total de 35 comerços han participat en les sessions informatives obertes, que s’han desenvolupat a Piera, Capellades, Santa Margarida de Montbui i Calaf
El Consell Comarcal de l’Anoia aborda la segona fase del Pla d'Impuls de la Transformació Digital del Petit Comerç de l'Anoia, sota el títol Botigues amb Futur. Els objectius principals passen per analitzar la relació dels petits comerços amb la digitalització i el comerç electrònic, trencar barreres de resistència al canvi i donar-los suport per superar la barrera de coneixement i competències digitals.
La segona part d’aquest programa, que ara arrencarà, oferirà assessorament individualitzat a 15 comerciants que han assistit, durant les darreres setmanes a les sessions obertes de formació. Comptaran amb dues hores d'avaluació del comerç i de detecció de l'estratègia més adient, i dues hores més de planificació i de suport tècnic. L'objectiu és guiar-los en l’obtenció d’un Pla Estratègic de Desenvolupament Digital del seu negoci, amb un calendari i accions a desenvolupar específics per a cadascun.
El vicepresident primer de Promoció Econòmica i Infraestructures, Jordi Cuadras, valora molt positivament la rebuda que el programa Botigues amb Futur ha tingut entre el comerç de la comarca: “Després de la presentació que vam fer al mes d’octubre, s’hi ha inscrit 35 botigues que han seguit les formacions que hem fet a diferents punts de la comarca i que ha servit per seleccionar els 15 que rebran l’assessorament digital. Estem molt contents de la rebuda tenint en compte que és el primer any que el fem i això ens anima a estudiar fer-ne una segona edició”. Cuadras recorda que “els municipis amb un teixit comercial potent i atractiu són municipis vius i, per això, des del Consell Comarcal fem aquesta aposta decidida per dotar de més competitivitat el petit comerç”.
Aquests quinze comerços, de sectors tan diversos com la restauració, l’alimentació, la jardineria, la moda, l’òptica, la construcció o els serveis pedagògics, desenvolupen la seva activitat a Igualada, Piera, Masquefa, Capellades, Calaf, Santa Margarida de Montbui i Sant Martí Sesgueioles.
Prèviament, la primera fase ha consistit en la celebració, durant el mes d’octubre, de diverses sessions informatives en diferents municipis de l'Anoia: Piera, Capellades, Santa Margarida de Montbui i Calaf. Han servit per generar el coneixement i la formació necessaris i, per a fer-ho, s’ha comptat amb la col·laboració de les empreses i experts de l'associació TIC Anoia. Hi han pres part, en total, 35 empreses de la comarca. Botigues amb Futur rep el suport de la Diputació de Barcelona i la col·laboració de TIC Anoia
Last modified: 20 de novembre de 2019