Consell Comarcal de l'Anoia · Plaça de Sant. Miquel, 5 · 08700 Igualada · Tel. 93 805 15 85

Portal de l’empleat

Les empreses agroalimentàries de l’Anoia comparteixen experiències en una jornada de networking impulsada pel Consell Comarcal 

3 de novembre de 2022

La iniciativa es va desenvolupar a Vilanova del Camí dins dels programes Treball, Talent i Tecnologia (TTT) i Xarxa de Productes de la Terra

El passat 20 d’octubre va tenir lloc, a Vilanova del Camí, la jornada de Networking de la cadena de valor del sector agroalimentari de l’Anoia, impulsada pel Consell Comarcal de l’Anoia dins dels projectes comarcals dels programes de Treball, Talent i Tecnologia (TTT) i Xarxa de Productes de la Terra.

Aquesta jornada tenia l’objectiu de potenciar l’intercanvi i coneixement entre les diferents empreses que es vinculen al sector a la comarca: des de productors agrícoles i ramaders, a professionals de la industria agroalimentària, passant pels serveis del sector agrari, comerços, restaurants o allotjaments turístics, així com serveis de logística i distribució.

La jornada va constar de dues taules de treball. En la primera es va abordar l’accés al producte local i com els transformadors hi poden recórrer cada cop més. Les principals conclusions que van destacar els participants van ser el valor que suposa la creixent consciència col·lectiva dels beneficis del producte de proximitat, les dificultats que troben els petits productors a l’hora de distribuir el seu producte als punts de venda i també a l’hora d’atendre puntes d’alta demanda com ara en l’època nadalenca.

En la segona taula es van tractar aspectes de màrqueting i comunicació. Aquí les conclusions van ser que les petites empreses no valoren la necessitat d’invertir en aquest vessant perquè o bé ja venen tota la seva producció o bé tindrien problemes per incrementar stock si la demanda s’incrementés, que no tenen recursos humans propis per dedicar-s’hi i que no troben imprescindible assolir un bon posicionament a Internet. En canvi, però, sí que van destacar que resulta molt important definir els valors de la marca de l'empresa i del producte per diferenciar-se de la competència.

A més, hi va haver una ronda de contactes entre empreses del territori, en què van poder intercanviar experiències i desenvolupar possibles aliances i sinergies. En total hi van prendre part una vintena d’empreses locals, que van valorar molt positivament la trobada.

El programa TTT, una iniciativa que també compta amb el suport de la Diputació de Barcelona,  té l’objectiu de promoure el treball digne, la millora competencial del talent local i el creixement econòmic sostenible a través de la tecnologia. I vol fer-ho mitjançant accions, com aquest networking, que facilitin l’avenç tecnològic i acompanyin la transició digital de persones, empreses i institucions cap a un model socioeconòmic sostenible, inclusiu, competitiu, solidari i igualitari.

Last modified: 3 de novembre de 2022