Els tràmits més demandats per la ciutadania són gestions relacionades amb la Seguretat Social i els serveis d’ocupació i l’alta en sistemes d’identificació digital
L’Oficina d'Acompanyament Digital de l'Anoia, impulsada pel Consell Comarcal en col·laboració amb la Diputació de Barcelona, ha superat les 200 atencions realitzades des de la seva posada en marxa, a mitjans del passat mes de setembre. Aquest nou recurs de suport, acompanyament i capacitació en l’àmbit de la digitalització pretén ajudar la ciutadania a fer tràmits amb l’Administració a través d’Internet.
Les consultes i atencions més recurrents són sol·licituds de prestacions i certificats de prestacions al SEPE, sol·licituds de canvi de dades de contacte a la Seguretat Social, descàrrega de l'informe de vida laboral i altes en sistemes d'identificació digital. Pel que fa al perfil de les persones que en fan ús, majoritàriament estan compreses en les franges d'edat que van dels 41 als 50 anys i dels 51 als 60 anys i, pel que fa al gènere, es reben consultes pràcticament en la mateixa mesura tant per part de dones com d’homes.
El vicepresident primer del Consell, Jordi Cuadras, afirma que “les dades dels dos primers mesos de funcionament de l’Oficina d’Acompanyament Digital ens refermen en l’encert d’haver creat aquest servei i valorem molt positivament el seu funcionament. No pot ser que el pas cap a l’administració digital vulgui dir que aquella gent que no té eines o coneixements informàtics tingui dificultats per accedir-hi. Des del Consell Comarcal ens vam plantar davant aquesta realitat i per això oferim aquest servei que va néixer amb l’objectiu de donar facilitats a tota aquesta ciutadania i lluitar contra la bretxa digital. Les més de dues-centes atencions en només dos mesos són una mostra de la necessitat que hi havia d’impulsar aquest servei a la nostra comarca i hi seguim apostant més convençuts que mai”.
L'Oficina d’Acompanyament Digital de l’Anoia compta amb una tècnica que ajuda les persones interessades en el procés dels tràmits digitals i, al mateix temps, els proporciona ensenyaments en l'àmbit de les noves tecnologies, amb l’objectiu d'iniciar processos d'apoderament digital.
Per tal de poder arribar al conjunt de l’Anoia, l'oficina està ubicada a la Sala Felip de Calaf, els dimarts de 9 a 14h, al Teatre Foment de Piera, els dimecres de 9 a 14:30h, i a la seu del Consell Comarcal de l'Anoia, a Igualada, els dijous i divendres de 8 a 15h, i els dijous, de 16:30 a 19h. Les persones que estiguin interessades a rebre aquest acompanyament específic en matèria digital poden demanar cita trucant o enviant un missatge de WhatsApp al número 610 280 811.
Last modified: 7 de desembre de 2021