Consell Comarcal de l'Anoia · Plaça de Sant. Miquel, 5 · 08700 Igualada · Tel. 93 805 15 85

Portal de l’empleat

Anglès A2A

Formació subvencionada

A. COMPETÈNCIES LINGÜÍSTIQUES 
 
A.1 Continguts lexicosemàntics 
 
1.    Vocabulari bàsic relacionat amb: 

  • Identificació personal: dades personals necessàries per identificar-se i desenvolupar-se en els àmbits personal i públic en situacions quotidianes i en visites turístiques a països estrangers. 
  • Habitatge, llar i entorn: l'habitatge (tipus, serveis, habitacions, mobles, roba de casa, instal·lacions i estris de la llar, reparacions), ciutat / camp, zona on viu (el barri i la ciutat), regió, país . 
  • Activitats de la vida diària: a casa i a la feina, la rutina diària, professions, treball: característiques, horari i activitat diària, qualificació professional, salari. 
  • Temps lliure i oci: aficions, interessos personals, activitats de temps lliure: activitats intel·lectuals i artístiques, esports, festes, la música, instruments musicals. 
  • Viatges: transport públic: aeroport, estacions de tren, autobús, metro, taxi. Bitllets, preus i horaris. Turisme: camp, platja, muntanya. Vacances, tipus d'allotjament (lloguer, hotel, campisme), documents, equipatge. 
  • Relacions humanes i socials: família, amistats, vida social: cites, reunions, invitacions, contactes per correspondència. 

2.    Formació de paraules molt freqüents: girlfriend, policeman. 
3.    Afixos més freqüents: cleaner, Unhappy, impossible. 4. Presentació d'antònims (tall-short) i paraules de significat pròxim (table, desk). 

A.2 continguts gramaticals 
 
1. Oració 

  • Concordança subjecte- verb en nombre 
  • Presentació i iniciació d'oracions declaratives afirmatives i negatives; interrogatives (amb i sense partícules) i respostes breus (Yes, I am. No, she doesn't) en els temps verbals estudiats. 
  • Ordre dels elements: subjecte, verb i complements; posició de la negació. 
  • Oracions imperatives (sit down, please). 

2. Noms i adjectius 

  • El nombre d'el nom: formació de l'plural + (e) s; plurals irregulars (women, men); noms que s'usen només en plural (people). 
  • El gènere del nom de persones: paraules diferents per al masculí / femení (boy-girl); paraules comunes per a tots dos (teacher); sufix -ess per formar el femení d'alguns noms (waiter-Waitress). 
  • Noms comptables i incomptables i consolidació de casos que presenten més dificultat (people, money, paper ...). 
  • El genitiu 's / s'(Jane's sister, my parents'car) 
  • L'adjectiu: formes, ús i posició en l'oració. Invariabilitat per gènere i nombre. 

  3. Determinants 

  • L'article determinat i indeterminat. Usos més comuns i omissió. 
  • Demostratius i concordança en nombre amb el nom: That car is very fast 
  • Interrogatius: What (What colour is it?). 
  • Possessius: my, your, his, her, our, their 

 4. Pronoms 

  • Pronoms personals subjecte i complement, impersonals, demostratius, interrogatius i indefinits. 
  • Ús de one (s): the xarxa one 

 5. Verbs 

  • Formes i usos de l'verb be en present. 
  • Verbs auxiliars do i be. Característiques i ús. 
  • Present simple dels verbs més freqüents. Presentació i iniciació - Imperatiu (Listen. Do not write). 
  • Formes i usos de l'verb be en passat. 
  • El Present Simple i el Present Continu dels verbs més freqüents. Contrast entre els dos temps. 

 6. Adverbis 

  • Interrogatius: Where, When, How, Why. - Afirmació i negació (yes, no). 
  • Forma, ús i posició més freqüent dels adverbis i locucions adverbials per indicar: lloc i adreça, manera, temps, quantitat, probabilitat (perhaps, maybe) i freqüència. 

 7. Enllaços 

  • Ús de les preposicions més freqüents de lloc, adreça i temps. 
  • Presentació d'altres preposicions (with, without, about). 
  • Preposicions que precedeixen a certs noms (by car, at work, on holiday). 

 
A.3 Continguts ortogràfics 
1.    L'alfabet. Lletrejo. 
2.    Representació gràfica de fonemes i sons: 

  • Correspondències més freqüents entre grafies i fonemes. Correspondències inusuals en paraules d'ús freqüent. 

3.    Ús de majúscules en noms propis de persones, llocs i altres: dies de la setmana, mesos, nacionalitats i idiomes. 
4.    Ús bàsic dels signes ortogràfics: punt, dos punts, coma, interrogació, exclamació, apòstrof i guió. 
5.    Formes de contracció (didn't, can not) 
6.    Signes d'ús comú: @, €, £, $ 
 
A.4 Continguts fonètics i fonològics 
1. Sons i fonemes vocàlics. 

  • Sistema vocàlic: Les vocals: contrast entre vocals llargues i curtes. 

2. Sons i fonemes consonàntics. 

  • Sistema consonàntic: Seqüències inicials i finals: pronunciació  de      grups consonàntics ( "consonant clusters") 

 
B. COMPETÈNCIES SOCIOLINGÜÍSTIQUES I SOCIOCULTURALS 

Continguts sociolingüístics i socioculturals 

Marcadors lingüístics de relacions socials, normes de cortesia, estereotips i introducció bàsica a les varietats geogràfiques i de registre. 
  
C. COMPETÈNCIES PRAGMÀTIQUES 

C.1 continguts funcionals 

  1. Actes assertius: funcions o actes de parla relacionats amb l'expressió de el coneixement, l'opinió, la creença i la conjectura: afirmar, anunciar, assentir, classificar, descriure: educació, treball, persones, caràcter, significat, experiències, accions i projectes referits a hores d'ara, a l'passat i a el futur, dissentir, expressar acord i desacord, expressar desconeixement, expressar una opinió, formular hipòtesis, expressar graus de certesa, identificar / es, informar sobre rutines i hàbits, gustos, plans, decisions, presentar / es, recordar alguna cosa a algú, rectificar, corregir informació. 
  2. Actes compromisius: funcions o actes de parla relacionats amb l'expressió d'oferiment, intenció, voluntat i decisió: expressar la intenció, la decisió o la voluntat de fer o no fer alguna cosa, convidar, oferir alguna cosa o ajuda, oferir-se a fer alguna cosa. 
  3. Actes directius: funcions o actes de parla que tenen com a finalitat que el destinatari faci o no faci alguna cosa, tant si això és, al seu torn, un acte verbal com una acció d'una altra índole: aconsellar, alertar, donar instruccions o permís, demanar : alguna cosa, ajuda, confirmació, informació, instruccions, opinió, permís, que algú faci alguna cosa; prohibir o denegar, proposar, permetre, ordenar, sol·licitar, acceptar i rebutjar. 
  4. Actes fàctics i solidaris: funcions o actes de parla que es realitzen per establir o mantenir el contacte social i expressar actituds respecte als altres: acceptar o declinar una invitació, ajuda o oferiment, agrair, atraure l'atenció, donar la benvinguda, acomiadar , expressar aprovació, felicitar, interessar-se per algú o alguna cosa, lamentar, demanar i acceptar disculpes, refusar, saludar i respondre a salutacions. 
  5. Actes expressius: funcions o actes de parla que expressen actituds i sentiments davant determinades situacions: expressar alegria / felicitat, estima / simpatia, decepció, desinterès, dubte, esperança, preferència, satisfacció, tristesa i enuig. 


C.2 continguts discursius 

  1. Iniciació de fórmules bàsiques relacionades amb el control de la comunicació: demanar que repeteixin que parlin més alt, demanar aclariments, etc., 
  2. Fórmules de cortesia (Excuse me; Please; Thank you; Sorry) 
  3. Marcadors conversacionals per saludar presentar-se, dirigir-se a algú, acomiadar-se, interactuar, demanar ajuda (Hi; Excuse me; See you; Can you help me?). 
     

Modalitat:

Format:

Destinataris:

Municipi:

Duració: 75 hores

Data inici curs: 17/06/2024

Data fi de curs: 6 de novembre de 2024

Adreça: Avinguda Europa, 7-9




Preinscripció a la formació