El programa, que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, té l’objectiu prioritari d’ajudar els petits comerciants a guanyar competitivitat
El Campus Motor Anoia de Castellolí ha acollit el primer Fòrum Anoia Comerç centrat en la presentació del Pla d’Impuls de la Transformació Digital del Petit Comerç a l’Anoia, Botigues amb futur. Hi van assistir el president del Consell Comarcal de l’Anoia, Xavier Boquete; el seu vicepresident primer i titular de l’àrea de Promoció Econòmica, Infraestructures i Comerç, Jordi Cuadras; la directora general de Comerç de la Generalitat de Catalunya, Muntsa Vilalta; el diputat delegat de Comerç de la Diputació de Barcelona, Oscar Sierra; i diferents alcaldes i tècnics d’ajuntaments del territori, així com membres de col·lectius de comerciants.
Per part del Consell Comarcal de l’Anoia, que impulsa la iniciativa a través del seu servei de Comerç, el vicepresident Jordi Cuadras va explicar que “partint d’una diagnosi prèvia, que va permetre detectar la transformació digital i la manca d’eines per afrontar-la com un dels principals reptes del petit comerç a la comarca, ara iniciem aquest programa”. Cuadras va apuntar també que “els municipis amb un teixit comercial potent i atractiu són municipis vius i, per això, el Consell Comarcal fa aquesta aposta decidida per dotar de més competitivitat el petit comerç”.
El representant de la Diputació, Oscar Sierra, va posar en valor l’aposta que s’està fent des de diferents institucions, de la mà del teixit comercial de cada municipi, per a fomentar polítiques de dinamització i estratègies supramunicipals que els enforteixin en el context actual. Van posar l’accent, especialment, en el suport al comerç dels petits municipis, que és aquell que més suport necessita per afrontar els desafiaments actuals, amb la mirada posada en el futur.
Dins el mateix Fòrum Anoia Comerç, a banda de l’explicació de la iniciativa per part de les administracions que la impulsen el Pla de Transformació Digital del Petit Comerç, hi va haver una xerrada a càrrec de Muntsa Vilalta, directora general de comerç de la Generalitat de Catalunya que va analitzar els reptes, avantatges i desavantatges que viu el comerç amb el rerefons de la digitalització i el comerç electrònic i també, per part del consultor tecnològic, membre de TIC Anoia i gerent de Ceina, Manel López, es va abordar la transformació digital en el comerç, exposant també experiències i casos d'èxit.
Quatre sessions obertes de formació
El Pla d'Impuls de la Transformació Digital del Petit Comerç de l'Anoia, sota el títol Botigues amb futur és una iniciativa del Consell Comarcal de l'Anoia, a través del seu Servei de Comerç i amb el suport de la Diputació de Barcelona i la col·laboració del col·lectiu TIC Anoia. Els objectius d'aquest programa passen per analitzar la relació dels petits comerços amb la digitalització i el comerç electrònic, trencar barreres de resistència al canvi i donar-los suport per superar la barrera de coneixement i competències digitals.
El programa constarà de dues fases. La primera constarà de diverses sessions informatives en diferents municipis de l'Anoia: Piera, Capellades, Santa Margarida de Montbui i Calaf. Tindran per objectiu generar el coneixement i la formació necessaris i, per fer-ho, es comptarà amb la col·laboració de les empreses de l'associació TIC Anoia.
La primera sessió se celebrarà el dia 16 d’octubre al Centre de Recursos per a l’Ocupació de Calaf (CRO); la segona tindrà lloc, el 17 d’octubre, a la Biblioteca El Safareig de Capellades; el 22 d’octubre se’n farà la tercera, a la Sala d’Actes El Foment de Piera; i el 24 d’octubre, a la Sala d’Actes de l’Ajuntament de Santa Margarida de Montbui, tindrà lloc la quarta i última.
Totes aquestes formacions es desenvoluparan de 14:30 a 16:30h. Les inscripcions es poden fer contactant amb el Consell Comarcal de l’Anoia, al telèfon 93 805 15 85 (extensió 331) o al correu electrònic sllopart@anoia.cat, indicant el nom de l’empresa i el del seu propietari, l’adreça, la població i un telèfon de contacte.
A continuació, la segona part del programa Botigues amb futur consistirà a oferir assessorament individualitzat a 15 comerciants que hagin assistit als espais de formació. Comptaran amb dues hores d'avaluació del comerç i de detecció de l'estratègia més adient, i dues hores més de planificació i de suport tècnic. L'objectiu és obtenir un Pla Estratègic de Desenvolupament Digital del seu negoci, amb un calendari i accions a desenvolupar específics per a cadascun.
Last modified: 8 d'octubre de 2019