Consell Comarcal de l'Anoia · Plaça de Sant. Miquel, 5 · 08700 Igualada · Tel. 93 805 15 85

Portal de l’empleat

El Consell Comarcal i els municipis de l’Anoia preparen l’estratègia de promoció turística per al 2022 en el marc de l’ens Anoia Turisme

14 de desembre de 2021

En la sessió plenària celebrada a Copons es va presentar la memòria d’activitats 2021 i es van definir les línies bàsiques d’actuació per a l’any vinent

El Consell Comarcal de l’Anoia va celebrar el passat 2 de desembre, a Copons, la sessió plenària de l’ens Anoia Turisme, l’espai de coordinació i concertació estratègica del turisme entre  administracions al territori.

En la trobada, en què hi van participar alcaldes, regidors i tècnics del territori, es va presentar inicialment la memòria 2021 que recull les iniciatives dutes a terme en l’àmbit del turisme l’any passat i, a continuació, es van plantejar les línies bàsiques del 2022, entre les que destaca l’aposta pel sector de les e-Bike. La sessió va finalitzar amb un taller de treball per compartir experiències turístiques i buscar sinergies i col·laboracions entre els diferents municipis.

El conseller de Turisme, Daniel Gutiérrez, assegura que "el treball concertat entre administracions facilita el desenvolupament d’una estratègia turística de l'Anoia basada en la sostenibilitat i el turisme slow; des del Consell Comarcal, doncs, agraïm la participació i la implicació dels ajuntaments en aquesta sessió plenària, que ha permès donar passes importants cap al futur".

Actualment són 29 els municipis adherits a l’ens d’Anoia Turisme, que té l’objectiu de treballar conjuntament per destacar l’Anoia com una destinació turística; augmentar la participació dels ajuntaments i del sector privat en la direcció, disseny i aplicació de la política turística del territori; augmentar l’impacte econòmic del sector del turisme promovent, dissenyant i dinamitzant projectes i nous productes turístics basats en les potencialitats endògenes del territori i augmentant la cohesió i l’equilibri territorial; vetllar per la incorporació de criteris de qualitat turística i sostenibilitat com a garantia de millora de la competitivitat turística; treballar una política de comunicació i promoció efectiva dels productes i serveis turístics; i, finalment, vetllar per la promoció turística en els mercats propers i, de manera coordinada amb la Diputació de Barcelona i l’Agència Catalana de Turisme, poder abordar també els mercats de mitja i llarga distància.

Last modified: 14 de desembre de 2021